36 uur in Wenen

In de herfstvakantie trokken de kinderen en ik voor het eerst samen op citytrip. We gingen 2 dagen naar Wenen, toeristen in eigen land. Nee, we bezochten geen musea, nee, we aten geen gebak in een van de befaamde koffiehuizen en ook de Spaanse Rijschool lieten we aan ons voorbij gaan. Gewoonweg omdat we andere prioriteiten hadden. Het was vooral een tripje van veel “eerste keren”.

Speciaal voor jullie:  36u in Wenen, in 20 foto’s.

We namen om kwart voor zes de trein in Untervellach – o wat fijn om te voet naar het station te kunnen wandelen! – en waren om 11u35 in Wenen.

First things first in Wenen, we hadden honger. Willem-Frederick roept al jaren dat hij bij de KFC zo’n grote bucket met chickenwings wilt eten en kijk, die kunnen we nu afvinken. Kind helemaal blij met zijn eerste KFC-ervaring.

Daarna namen we de metro, ook weer iets wat ze nog nooit gedaan hadden.

De namiddag brachten we door in de dierentuin, iets wat ook al jaren en jaren geleden was. Het moet gezegd, het was echt heel erg leuk. Ondanks de drukte (je weet wel, herfstvakantie), konden we rustig overal door wandelen en konden we alle dieren die we graag wilden zien ook echt zien. Een dierentuinbezoek is goed voor 15.000 stappen trouwens.

Toen het donker begon te worden, namen we opnieuw de metro richting het HardRock Café, om voor de Wederhelft een tequilaglaasje voor zijn collectie mee te nemen. We wandelden nog een stukje langs de Donau en eindigden bij de Mc Do. Kinderen en moeder blij.

Het vroege opstaan en de ondertussen 25.ooo stappen gingen ons niet in de koude kleren zitten en we trokken richting ons hotel. We sliepen in een 6-persoonskamer in het A&O Hotel, vlakbij het station. Niets op aan te merken, heerlijk geslapen en gedoucht.

We reserveerden geen ontbijt in het hotel. De volgende ochtend om 7 uur slenterden we dan ook al door de straten van Wenen op zoek naar een ontbijt.

Na veel overleg en adresjes vergelijken, besloten we voor Starbucks te gaan. Chai latte en belgian waffles, iedereen heel erg blij.

De rest van de dag maakten we gebruik van de hop-on-hop-off-bus die ons door heel Wenen loodste. De Donauturm, het operagebouw,… allemaal even mooi om te zien. We stapten uiteindelijk uit aan Prater, omwille van het beroemde reuzenrad.

De kinderen verkozen de botsauto’s boven het reuzenrad. Ook dat was weer een eerste keer. Echt dolle pret!

We gingen nog langs de fanshop van Rapid Wien voor een sjaaltje voor in de collectie van Roeland en onderweg naar het stadion liepen we over de universiteitscampus. Misschien loopt hier over x-aantal jaar een van onze kinderen als student, je weet maar nooit.

We kwamen nog langs een hippe club die ongeveer mijn naam droeg, dus daar moest ik ook mee op de foto uiteraard.

Wenen heeft echt heel veel te bieden en 36 uur is echt veel en veel te kort. Volgend jaar gaat onze oudste zoon op Wienfahrt met school, maar eigenlijk zou ik ook nog wel eens terug willen. Voor twee nachtjes bijvoorbeeld. Langer hoeft niet, want de Wederhelft en de honden werden toch wel erg gemist <3.