Huwelijksreis Brazilië 2009: 24 september

In 2009 trouwden we. Na onze huwelijksdag vertrokken we meteen met de rugzak een maand naar Brazilië. Ik hield toen elke dag een dagboek bij. Tijdens het inpakken voor de verhuis, kwam ik het weer tegen en nu wil ik het vastleggen op de blog.

We maakten deze reis in 2009, dus gebruik het als inspiratie of ter ontspanning, maar pin ons niet vast op de juistheid van de toeristische informatie 🙂

24 september

Om 10u45 vertrok onze eerste binnenlandse vlucht naar Iguazú om er de wereldberoemde watervallen te bezoeken. We vertrokken met een taxi rond 8u30 naar de luchthaven. Even leek de timing te krap te worden door de drukke ochtendspits en het ongelofelijke regenweer, maar uiteindelijk waren we ruimschoots op tijd. Inchecken verliep super vlot en we hielden nog tijd over voor een koffietje. Na een korte vlucht landden we in Iguazú en onder een stralende zon liepen we over de tarmac de luchthaven binnen. De sfeer was meteen heel relax, heel anders dan het jachtige van Rio de Janeiro.

We namen de lijnbus richting de jeugdherberg en dankzij de aanwijzingen in de Trotter wisten we precies waar we uit moesten stappen. We moesten door een klein zijstraatje nog een kilometer stappen tot we aan Paudimar Hostel aankwamen. Net ietsjes luxer dan in Rio, met een privé douche en lekker zachte handdoeken. Dit hostel is ondertussen omgebouwd tot een hotel.

Overal liepen kleine reptielen, klommen aapjes en zagen we de meest exotische vogels. Duidelijk dat we in een veel warmer stuk van Brazilië aangekomen waren.

Na de middag bezochten we meteen de Braziliaanse kant van de watervallen. Samen met twee Duitsers deelden we een taxi. Het eerste traject verliep per bus en daarna begonnen we te voet aan de afdaling naar de watervallen. Een van de mooiste dingen die we ooit gezien hebben! Overal tonnen water die naar beneden donderden. (En dan blijkt de Argentijnse kant nog mooier te zijn, maar dat wisten we toen nog niet)

We bleven relatief droog, maar toen we op de loopbrug over de Garganta del Diabolo liepen, werden we kleddernat. Eerst een heerlijk verfrissend gevoel, daarna kregen we het ijskoud. Maar niet getreurd, in het souvenirwinkeltje vonden we twee toffe t-shirts. Warm en een souvenir in een :).  We genoten optimaal van alle uitzichten en namen pas de allerlaatste bus terug naar onze slaapplaats. We boekten gelijk een excursie voor de volgende dag (een dagtrip naar Argentinië en een tocht met een speedboot).

Bij de jeugdherberg konden we voor het eerst echt Braziliaans eten. Rijst, bonen, vlees en zoete aardappelen. Heerlijk!

Morgen: even de grens over naar Argentinië!