Huwelijksreis Brazilië 2009: 29 september

In 2009 trouwden we. Na onze huwelijksdag vertrokken we meteen met de rugzak een maand naar Brazilië. Ik hield toen elke dag een dagboek bij. Tijdens het inpakken voor de verhuis, kwam ik het weer tegen en nu wil ik het vastleggen op de blog.

We maakten deze reis in 2009, dus gebruik het als inspiratie of ter ontspanning, maar pin ons niet vast op de juistheid van de toeristische informatie 🙂

29 september

Om 8 uur namen we de taxi naar de luchthaven. We moesten al een malariapil innemen, wat resulteerde in een kotsmisselijke Rob. Ik had gelukkig nergens last van.

Het vliegtuig had 50 minuten vertraging, maar dat was niet zo erg. Tegen de tijd dat we opstegen, was de misselijkheid gelukkig verdwenen.

Toen we geland waren in Manaús wisten we dat we opgehaald zouden worden. Er stond een boomlange kerel met donkere zonnebril klaar met zo’n bordje : Sir + Madam Berk. Zonder een woord te zeggen nam hij ons mee en voor we het wisten zaten we in een zwarte Honda Civic met geblindeerde ramen en scheurden we door de stad. We kregen een beetje het gevoel dat we in een redelijk foute film zaten maar uiteindelijk werden we netjes voor het hotel afgezet.

De ontvangst liep allemaal net wat anders dan verwacht. Wij wilden immers zo snel mogelijk het regenwoud in, zoals we eerder al afgesproken hadden per mail. GERO Tours, bij wie we boekten, kon het schema nog omgooien en zo konden we de dag erna al wel vertrekken. We gaven aan dat we helemaal niet in een luxe logde of zo wilden, maar echt kozen voor back to basic. Wisten wij veel hoe back to basic dat dan ook zou zijn haha. We kozen voor 4 dagen in een basic lodge en dan nog 3 dagen een private tour om samen met een gids de jungle in te trekken.

Helemaal blij dat alles geregeld was, verkenden we Manaús. We kregen een schitterende rondleiding voor het theater door een studente die mega fan was van Kim Clijsters en dan ook totaal ondersteboven was dat wij uit hetzelfde land van Kim kwamen. Om die reden wilde ze dan ook graag een foto met ons samen. ’s Avonds wilden we een voorstelling bezoeken, maar die ging uiteindelijk niet door omwille van de hitte.

Op het plein voor het theater was een klein barretje waar ze absoluut de allerlekkerste smoothies ooit serveerden. We bleven er tot  laat in de nacht hangen, in de hoop dat het wat af zou koelen. De nacht was onrustig met veel lawaai, veel muggen en temperaturen die ondanks de airco niet onder de 30 graden zakten. Een voorproefje voor wat we de komende week zouden gaan ervaren…

Morgen: Met een boot de amazone over!